تكنولوژي تكنولوژي .

تكنولوژي

معرفي كاردانو

معرفي كاردانو

درواقع كاردانو يك پلتفرم مبتني بر بلاك چين است كه مانند اتريوم شرايط ايجاد و اجراي قراردادهاي هوشمند را فراهم مي‌آورد. با اين تفاوت كه كاردانو خود را پيشگام در نسل سوم بلا چين مي‌داند؛ همچنين امنيت آن با استفاده از معماري چند لايه نيز تامين مي‌شود.

بنابر گفته تيم توسعه دهنده كاردانو، سرعت و كارمزد تراكنش‌هاي اين شبكه بسيار بهتر از ساير بلاك چين‌هاي قديمي مانند اتريوم بوده است.

كاردانو اولين پروژه مبتني بر بلاك چين ست كه با فلسفه علمي و تحقيقات دانشمندان طراحي شده است.

هدف اين رمز ارز ايجاد زنجيره بلوكي است. به اين معني كه بايد تراكنش‌هاي بيشتر، ارزان‌تر و سريع‌تري را پردازش كند.

با اين وجود IOHK به جاي كپي كردن كد ساير بلاك چين‌ها، بلاك چين جديد خود را راه اندازي كرده است.

كاردانو نياز كاربر و تنظيم كننده مقررات را در نظر گرفته است. آن‌ها در تلاش هستند تا بين موارد قانوني و حريم خصوصي كاربران تعادل برقرار كنند. با توجه به اين موضوع كه اكثر توسعه‌دهنگان و سرمايه‌گذاران اوليه اين پروژه، ژاپني هستند؛ شباهت‌هاي زيادي با اتريوم دارد.

تاريخچه مختصري از كاردانو

چارز هاسكينسون بنيان‌گذار كاردانو است كه خود يكي از اعضاي تيم اتريوم بوده است. سال 2015 پروژه كاردانو آغاز شد و به مدت دو سال به منظور يافتن راه حل‌هايي براي مشكلات اتريوم و بيت كوين، مورد تحقيق و بررسي نيز قرار گرفت.

اين پروژه توانست با ايجاد فرايندهاي جديد در تراكنش‌ها و ايجاد بلاك، مسائل مقياس‌پذيري در بيت كوين و قراردادهاي هوشمند در اتريوم را حل كند.

طبق گفته بنيان‌گذار كاردانو، ما يك نسل سومي از بلاك چين‌ها نياز كه كاردانو اين نياز را برطرف مي‌كند.

پس از گذشت دو سال تحقيق و آزمايش، در تاريخ 28 سپتامبر سال 2017 شبكه اصلي كاردانو راه‌اندازي و كمي بعد ارز ديجيتال آن با نام ADA به فهرست بيتركس، بزرگ‌ترين صرافي ارز ديجيتال در آن زمان اضافه شد.

كاردانو چگونه كار مي‌كند؟

مي‌توان اين بلاك چين را به دو لايه تقسيم كرد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۶:۳۲ توسط:نسترن احمدي موضوع: نظرات (0)